بروزرسانی: 26 آذر 1404
معرفی و دانلود کتاب صوتی لازم نیست دیوانه وار کار کنی | جیسون فرید | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
معرفی کتاب صوتی لازم نیست دیوانه وار کار کنی
جیسون فرید و دیوید هاینمر هانسن در کتاب صوتی لازم نیست دیوانه وار کار کنی ایده ی جدید و جالبی درباره ی افزایش کیفیت کار کردن از طریق کاهش کمیت مطرح می کنند. ایده ای که در نگاه اول ممکن است تنبل ها را خوشحال کند، اما حقیقت ماجرا به همین سادگی و سرراستی نیست...
درباره ی کتاب صوتی لازم نیست دیوانه وار کار کنی
تصور رایج از پیشرفت بر این عقیده استوار است که برای دستیابی به نتیجه ی بهتر در هر کاری، لازم است به شکل تصاعدی ساعات زیادی را به آن اختصاص دهیم. بسیاری معتقدند به ثمر رساندن یک پروژه ی کاری سنگین، تنها از طریق ساعات طولانی کار کردن، جلسه های کاری بی شمار، ددلاین های نامنعطف، محبوس کردن خود در محیط کاری و دست کشیدن از خواب و استراحت و تفریح ممکن است. اما جیسون فرید (Jason Fried) و دیوید هاینمر هانسن (David Heinemeier Hansson) چنین نمی اندیشند. آن ها در کتاب صوتی لازم نیست دیوانه وار کار کنی (It doesn\'t have to be crazy at work) مانیفستی ساختارشکنانه و جسورانه برای خلق یک فرهنگ کاری بدیع ارائه می دهند. «شرکت آرام» نامی است که آن ها برای این ایده انتخاب کرده اند. رویکرد آن ها مستقیماً هرج ومرج، اضطراب و استرسی را نشانه می گیرد که افراد بسیاری را در محل کار با مشکلات جدی روبه رو می کند و روزانه میلیون ها کارمند را آزار می دهد.
نویسندگان این کتاب معتقدند مواردی مانند کمبود خواب، بی وقفه کار کردن و حجم کاری بیش از حد، که برای بسیاری از کارفرماها ارزش محسوب می شود، نه تنها سودبخش نیست بلکه سبب آسیب های جدی و کاهش بازدهی در کار می شود. پیشنهادی که آن ها ارائه می دهند درست مسیری خلاف این روش است. آن ها معتقدند در طول انجام یک پروژه، پس از آن که هیاهوی اولیه ی کار ته نشین شد، باید ساعات کاری مورد نیاز برای اتمام آن کاهش یابد، نه این که به طرز تصاعدی و دیوانه واری افزایش یابد و حتی زمان استراحت و فراغت را هم در خود حل کند و از بین ببرد.
آن ها برای این مدعا استدلال های خود را به طور مفصل ارائه می کنند و سپس پیشنهادات عملی و کاربردی شان را در این زمینه به مخاطبان خود عرضه می کنند. در نگاه اول ممکن است ایده ای که این دو نویسنده در این کتاب مطرح می کنند، به تن آسایی و سخت گیری نکردن و بی تلاشی قلمداد شود، اما حقیقت چیز دیگری است. آن ها معتقدند زمان باارزش ترین دارایی برای هر فرد و سازمان است و برای استفاده ی بهینه از این جواهر ارزشمند، پیشنهادات منحصربه فردی ارئه می دهند.
نکوداشت های کتاب صوتی لازم نیست دیوانه وار کار کنی
- کتابی طنزآمیز، خوش خوان و ساختارشکنانه. شاید بتوان گفت بهترین کتاب در زمینه ی مدیریت است که امسال منتشر شد. (The Economist)
- هر فصل از کتاب ضربه ای عمیق و کاربردی به شما وارد می کند. عمیق، به این دلیل که با تصور رایج و پذیرفته شده در زمینه ی کسب وکار متفاوت است. و عملی، زیرا تقریباً هر آنچه که در آن توضیح داده می شود بلافاصله قابل اجرا است. (800-CEO-READ)
- به طور کلی، نویسندگان در این کتاب بدون به کار بردن اصطلاحات تخصصی، شیوه ی اداره ی بسیاری از کسب وکارهای امروزی را به چالش می کشند. (فایننشال تایمز)
کتاب صوتی لازم نیست دیوانه وار کار کنی برای چه کسانی مناسب است؟
اگر در سازمانی مشغول به کار هستید، چه در مقام رهبر، کارفرما و گرداننده و چه در سمت کارمند، با شنیدن این کتاب صوتی دروازه ای جدید از بینش کاری به روی شما باز خواهد شد که از طریق آن می توانید کیفیت و راندمان سازمان خود را به طرز دیوانه واری افزایش دهید!
با جیسون فرید و دیوید هاینمر هانسن بیشتر آشنا شویم
جیسون فرید مؤسس یک شرکت خصوصی توسعه ی نرم افزار به نام 37signals و یکی از نویسندگان کتاب پرفروش «بازنگری در کار» است. شعار او این است: «تا زمانی که پیچیده اش نکنی ساده است.» تا کنون شرکت های بسیاری در سراسر جهان از او دعوت کرده اند تا درباره ی کارآفرینی، طراحی، مدیریت و نرم افزار سخنرانی کند.
دیوید هاینمر هانسن مدیر ارشد فناوری و برنامه نویس دانمارکی است. او در شرکت توسعه ی نرم افزار 37signals با جیسون فرید شراکت دارد و علاوه بر آن بنیان گذار یک شرکت اینترنتی به نام Basecamp در شیکاگو است که در زمینه ی نرم افزارهای مدیریت پروژه و خدمات ایمیل فعالیت می کند.
در بخشی از کتاب صوتی لازم نیست دیوانه وار کار کنی می شنویم
ما خانواده نیستیم. شرکت ها دوست دارند بگویند که ما همه خانواده هستیم. نه، نیستید! ما در شرکت Basecamp این طور نیستیم. ما همکاریم. اما این بدان معنا نیست که به یکدیگر اهمیت نمی دهیم یا در قبال هم ازخودگذشتگی نداریم. ما مراقب هم هستیم و به هم کمک می کنیم، اما خانواده نیستیم و هیچ کسب وکاری هم نمی تواند چنین ادعایی کند. علاوه بر این Basecamp کودک ما نیست؛ Basecamp محصول ماست. ما برای خلق محصولاتمان وقت می گذاریم و آن را عالی تولید می کنیم و نیازی به ازخودگذشتگی به خاطر آن نداریم. شما هم نیاز نیست این کار را برای کسب وکارتان انجام دهید. در حقیقت احتیاج نیست ما خودمان یا دیگران را فدا کنیم. ما افرادی هستیم که با هم کار می کنیم تا محصولی را بسیازیم. به آن افتخار می کنیم و همین کافی است. هر گاه مدیران درباره ی این موضوع صحبت کردند که شرکتشان واقعاً یک خانواده ی بزرگ است، مراقب باشید. انگیزه ی آن ها از بیان این عبارت معمولاْ محافظت و پشتیبانی و دوست داشتن بی قید و شرط شما نیست. همان طور که خانواده های سالم این طور هستند. انگیزه ی آن ها احتمالاً یک فداکاری یکطرفه است که بارش بر دوش شماست.
منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%88%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DB%8C/book/68879