بروزرسانی: 01 دی 1404
معرفی و دانلود کتاب متن نویسی تجاری: راهنمای کاربردی تولید محتوای تبلیغاتی در کسب و کار | رابرت اشتون | انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
نکته ی طلایی ای که خواندن کتاب متن نویسی تجاری را بر هر مخاطبی ضروری می کند، آن است که نویسنده ی کتاب در درس گفتارهای آن از نگاه تک بعدی و محدود به نوشتار تجاری فراتر رفته، و ابعاد مهم و مرتبطی همچون زوایای اجتماعی و سیاسی در تبلیغات را نیز به مخاطبان خود می آموزد. همچنین نکته ی مهم دیگری که رابرت اشتون در خلال کتاب خود یادآور می کند این است که ابزار های ارتباطی امروز، روابط انسانی ما را که در گذشته بیشتر به صورت گفتاری و رو دررو بوده، به سمت روابط راه دور و نوشتاری سوق داده و موضوع غیر قابل انکار در این خصوص آن است که این پیام های نوشتاری همیشه هم عاری از خطا و کج فهمی نیست. نویسنده ی کتاب به مخاطب می آموزد چگونه به عنوان یک محتوا نویس تجاری، متن تولیدی خود را از این نواقص پاک کند و پیامی شفاف و گویا به مخا طبان خود ارائه دهد. همچنین نویسنده ، در این راهنمای جامع، قدم به قدم شما را همراهی می کند تا محتوای مدنظر خود را به تأثیر گذار ترین شیوه بازنویسی کنید، دایره ی واژگان خود را گسترش دهید و همچنین مهارت خود در خصوص انتخاب کلمات و عبارات مناسب را بالا ببرید. نکات و تکنیک های نوشتاری کتاب متن نویسی تجاری به کمک شما خواهد آمد تا بیشترین توجه مخاطب را به دست آورید و احساس و اهداف مدنظرتان را در متن تبلیغی خود بگنجانید.کتاب متن نویسی تجاری همچنین شما را با دنیایی از مباحث و نکات متنوع و کاربردی در جهان تبلیغات آشنا می کند که هرکدام مثل پله ای شما را به مقصد حرفه ای تر شدن در دنیای تبلیغات رهنمون می سازند. آشنایی با اصول حروف چینی، کاربرد صحیح رنگ و تصاویر در تبلیغات و همچنین مهارت های نامه نگاری تنها گوشه ای از فصل های جذاب این کتاب هستند.
این کتاب اولین بار در سال 2012 منتشر شد و نسخه ی فارسی آن با تلاش شرکت چاپ و نشر بازرگانی و ترجمه ی سپهر رحیمیان به دست علاقه مندان رسید.
کتاب متن نویسی تجاری برای چه کسانی مناسب است؟
سخن مترجم
مقدمه
جمعه: شفاف سازی پیام
تمرکز بر نتایج
ساختاری برای موفقیت
استفاده از ساختار: یک مثال
برخی تکنیک های مفید
استفاده از این تکنیک ها در نوشته شما
خواننده را قلاب کنید
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ ها در انتها}
شنبه: کاربرد صفحه بندی، تصویر و رنگ برای به یادماندنی کردن کلمات
مردم چگونه می خوانند؟
استفاده از تصاویر
یافتن تصاویر خوب
استفاده از جداول
استفاده از رنگ
مهارت های خود را با تصاویر تمرین کنید.
ارایه کلمات
انتخاب فونت
نکات حروف چینی
انتخاب کلمات
ساختن کلمات جدید
واقعیت را بگویید
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ ها در انتها}
یکشنبه: نوشتن نامه های تأثیر گذار
ایمیل یا نامه: انتخاب درست
چرا مردم آنچه که شما می نویسید را خواهند خواند
چه طور یک نامه بنویسید
مصرف کننده یا همکار
استفاده از پایگاه های اطلاعات
چند نکته مهم در مورد ایمیل
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ ها در انتها}
دوشنبه: استفاده از تبلیغات به نفع خود
چرا تبلیغ می کنیم؟
خلاصه اطلاعات
سبک نگارش
آگهی های بخش نیازمندی ها
آگهی استخدامی
مدیر فروش – خودرو دست دوم
نوشتن آگهی شغلی را تمرین کنید
کتاب راهنما
کاتالوگ های نمایشگاهی
آگهی های بلوکی
نوشتن آگهی بلوکی را تمرین کنید
تبلیغات غیر معمول
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ ها در انتها}
سه شنبه: ارتباط برقرار کردن شفاف با رسانه ها
روزنامه نگاران چه طور کار می کنند؟
چه طور ا طلاعیه های خبری برای نشریات انتخاب می شوند؟
نوشتن اطلاعیه خبری
عکس ها
سرتیتر
پاراگراف اول
پاراگراف های بعدی
تبدیل شدن به یک گزارش گر
اظهارنظر در مورد یک داستان: مثال
بلاگ ها
مواجه شدن با غیر منتظره ها
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ ها در انتها}
چهارشنبه: آماده سازی تبلیغات چاپی
اصول اولیه
نوشتن متون تبلیغاتی
فواید در مقابل ویژگی ها
توقف و حرکت
زیرنویس عکس
سلاست بروشور
جلد توضیحی
برانگیختن پاسخ
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ ها در انتها}
پنجشنبه: نوشتن طرح نامه و ارایه جزئیات بصری
طرح نامه ها
ساختار
زبان
ارایه پاورپوینت
نشانه
پرورش مهارت های شما
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ ها در انتها}
7x7
پاسخ ها
مشخصات کتاب الکترونیک
آیا تابه حال توجه کرده اید که حتی در شرایط رکود اقتصادی، همه آگهی های استخدامی که می بینید، برای پیوستن به کسب و کار هایی "پویا و در حال توسعه" هستند؟ البته همه مردم علاقه مند به کار کردن در این نوع شغل ها نیستند، و اگر کسب و کار شما یک کار معمولی است، آن را در آگهی خود ذکر کنید. تبلیغات استخدامی بیش تر شبیه به ستون های "دوست یابی" هستند. شما فقط به دنبال افرادی نیستید که واجد شرایط شغلی باشند، بلکه به دنبال افرادی همراه هستید.
آگهی استخدامی

با درس گفتار های جامع کتاب متن نویسی تجاری مهارت نوشتاری خود در دنیای تبلیغات را بالا ببرید و به یک متخصص حرفه ای در زمینه ی تولید محتوای متنی و تجاری تبدیل شوید. رابرت اشتون نویسنده ی این کتاب و راهنمای اصلی شماست و در این مسیر به شما خواهد آموخت تا چگونه در خیل عظیمی از رقبای تجاری و محتوا های تولیدی گوناگو، نگاه مخاطب را به محتوایی تبلیغی خود جلب کنید.
درباره ی کتاب متن نویسی تجاری
آگهی های استخدامی، نسبت به دستمزد پیشنهادی یا درجه ارشدیت، عموماً به صورت طبقه بندی شده یا بلوکی هستند. هم چنین درست است بگوییم که مقام ارشدتر، بیش تر در مقیاس ملی تبلیغ می شود، درصورتی که کم تر در روزنامه های محلی در معرض دید عموم قرار می گیرند.
با ورود ابزار های ارتباطی جدید و شبکه های اجتماعی به زندگی روزمره ی ما، جهان تبلیغات نیز به کلی دگرگون شده و حالا بیش از هر زمانی خلاقیت در تولید محتوا، به رکن اصلی این صنعت خوش آب ورنگ بدل گشته است. از طرف دیگر، در چنین بازاری رقابت و تولید طرح و محتوا هرروز رنگ تازه ای به خود می گیرد و در این جاست که اهمیت یادگیری ارکان و مهارت های تولید محتوا به چشم می آید. رابرت اشتون (Robert Ashton) که خود یکی از حرفه ای ترین ها در جهان تبلیغات است، حال در کتاب متن نویسی تجاری (Copywriting In A Week) چکیده ای از دانش و تجربه ی خود در این سال ها را در اختیار خوانندگان مشتاق قرار می دهد.
قیمت نسخه الکترونیک