بروزرسانی: 26 آذر 1404
معرفی و دانلود کتاب مدیریت بازاریابی: جهت گیری کلان، کمپین بازاریابی، بازارگزینی | پیام نورصالحی
همچنین در انتهای کتاب مدیریت بازاریابی، یک خودآزمایی وجود دارد که با پاسخ به آن، می توانید دانش خود را از مدیریت بازاریابی محک بزنید و آنچه را خوانده اید، مرور کنید تا به این وسیله، مطالب کتاب به شیوه ای بهینه تر در ذهن شما حک شوند.
مجموعه کتاب های همراه مدیران
این کتاب برای فعالان حوزه ی کسب وکار و مدیرانی که قصد دارند استراتژی های بازاریابی بهتری داشته باشند، مفید خواهد بود.
در بخشی از کتاب مدیریت بازاریابی می خوانیم
بنابراین شما چطور رقبای اصلی بالقوه و بالفعل شرکت خود را شناسایی می کنید؟ قانونی ساده وجود دارد: رقبا، شرکت هایی هستند که همان نیازی از مشتریان را که شرکت شما برآورده می کند، تأمین می کنند. (یا قصد دارند که برآورده کنند).
به عنوان مثال، یک مشتری نرم افزار تایپی را که شرکت شما تولید کرده است خریداری می کند. نیاز واقعی او نرم افزار نیست بلکه توانایی نوشتن است. این نیاز می تواند به وسیله مداد، خودکار، ماشین تایپ و هر وسیله نوشتاری ابتکاری که شرکتی زیرک در خیال خود می پروراند، برآورده شود. بنابراین شرکت شما در واقع بیشتر از آن چیزی که شما ممکن است فکر کنید رقیب دارد.
مجموعه کتاب های همراه مدیران بر اساس پژوهش های دانشکده کسب وکار دانشگاه هاروارد تألیف شده است و تکنیک های مفیدی را برای مسائلی که مدیران همیشه با آن ها سروکار دارند، ارائه می دهد. این مجموعه که توسط اساتید درجه یک دانشگاه هاروارد پس از سال ها تجربه در مشاوره و آموزش منتشر شده است، با کمک مثال های واقعی، نکته های ارزشمند، راهنمایی ها، ابزارها و آزمون ها مدیران را در شناسایی نقاط ضعف یا قوت و کسب مهارت های کلیدی مدیریت یاری می رساند.
کتاب مدیریت بازرگانی مناسب چه کسانی است؟
در دنیای امروز اگر صاحب کسب وکاری باشید؛ اما نتوانید برای آن بازاریابی کنید، بی شک شکست خواهید خورد. کتاب مدیریت بازاریابی که ذیل مجموعه کتاب های همراه مدیران منتشر شده و با تلاش دانشکده ی کسب وکار هاروارد به چاپ رسیده است، به شما در مدیریت بازاریابی کسب وکار خود کمک می کند.
درباره ی کتاب مدیریت بازاریابی
بسیاری از شرکت ها دارای رقبای بالقوه و بالفعل هستند. رقبای بالفعل به طور مشهود در حال رقابت در همان عرصه هستند. رقبای بالقوه هنوز خودشان را به عنوان رقیب در صنعت شما معرفی نکرده اند.
بازاریابی از مؤلفه های اساسی مدیریت یک شرکت یا سازمان است. این فرآیند با ارتباط میان مشتریان و سازمان گره خورده و به همین دلیل، امروزه هر مدیری باید بتواند استراتژی های بازاریابی شرکت خود را تعیین و عملیاتی کند.
با مطالعه ی این اثر، خواهید فهمید که کسب وکار شما در ارتباط با مشتریان چه وضعیتی دارد و برای بهبود آن تلاش می کنید. هیچ شرکتی نمی تواند بدون خشنود کردن مشتریان خود و ارائه ی تصویری مناسب از سازوکارهایش، به نتیجه ای مطلوب دست یابد. مشاوران این کتاب، یعنی فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) و بروس رن (Bruce Wrenn)، از اساتید برجسته ی بازاریابی و مشاور سازمان های گوناگون هستند و در این کتاب تجربه ی خود از فعالیت در این حوزه را با شما به اشتراک می گذارند؛ بنابراین اگر به فکر توسعه ی کسب وکار خوب هستید، مطالعه ی این کتاب را از دست ندهید.
پیام مشاور
مبانی بازاریابی
بازاریابی چیست؟
تعریف
بازاریابی و رسالت: ارتباطی نزدیک
بازارمحوری
نکاتی برای تحقق بازارمحوری
ارتباط با نیازهای مشتریان
رویکردها به بازاریابی
فرآیند بازاریابی
وقتی مخاطب بازاریابی شما مصرف کنندگان هستند
نیروهای موثر بر خرید مصرف کننده
فرآیند خرید
استراتژی هایی برای انجام تحقیق در مورد مصرف کنندگان
مراحل تحقیق بازار
وقتی مخاطب بازاریابی شما سازمان ها هستند
انواع سازمان ها
نیروهای مؤثر بر خرید سازمانی
فرآیند خرید
شناخت رقبا
شناسایی رقبا
مقایسه رقبا
توسعه استراتژی بازاریابی
استراتژی بازاریابی چیست؟
خلق یک استراتژی
انتخاب آمیزه بازاریابی
ایجاد تمایز در محصول یا خدمت
جایگاه یابی و مدیریت برند محصولات و خدمات
اصلاح استراتژی های محصولات
اصلاح استراتژی های خدمات
طراحی برنامه ارتباطات بازاریابی
ویژگی های برنامه مؤثر
نکاتی برای انتخاب آمیزه ارتباطات بازاریابی مؤثر
ارتباطات بازاریابی کششی
نکاتی برای طراحی آگهی چاپی مؤثر
نکاتی برای طراحی برنامه ترفیع فروش قدرتمند
ارتباطات بازاریابی رانشی
نکاتی برای ارزیابی نمایندگان فروش
محصولات جدید ابزاری توانمند در بازاریابی
مزایای محصولات و خدمات جدید
خلق ایده برای محصولات جدید
ارزیابی ایده های جدید
آزمایش ایده ها در بازار مصرف کنندگان
آزمایش ایده های جدید در بازار شرکتی
اجرای برنامه بازاریابی
درک شیوه کارکرد واحد بازاریابی
توسعه مهارت های مناسب
پایش فرآیند بازاریابی
بازاریابی مستقیم
بازاریابی مستقیم چیست؟
چرا باید از بازاریابی مستقیم استفاده کنیم؟
مشتریان چگونه از بازاریابی مستقیم نفع می برند
نیمه تاریک بازاریابی مستقیم
کانال های بازاریابی مستقیم
بازاریابی برخط
نکاتی برای بازاریابی برخط
بازاریابی رابطه ای
بازاریابی رابطه ای چیست؟
چرا باید از بازاریابی رابطه ای استفاده کنیم؟
نیمه تاریک بازاریابی رابطه ای
حفاظت از اعتماد مشتریان در حین استفاده از بازاریابی رابطه ای
نکات و ابزارها
ابزارهایی برای مدیریت بازاریابی
خودآزمایی
پاسخ خودآزمایی
عبارات کلیدی
منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/book/67365
کتاب مدیریت بازاریابی (Understanding marketing: expert solutions to everyday challenges)، اثری است که با ایده های جامع و کاربردی، از ابتدا تا انتهای فرآیند بازاریابی را به شما می آموزد. این اثر، با دیدی کلی که از میدان رقابت سازمان های مختلف و ارتباطشان با مشتریان ارائه می کند، جزو کتاب های ارزشمند و مفید در این حوزه است و می تواند نظر شما را به خود جلب کند.
معرفی کتاب مدیریت بازاریابی: جهت گیری کلان، کمپین بازاریابی، بازارگزینی
شرکت شما نه تنها بیشتر از انتظار شما رقیب دارد، بلکه انواع متفاوتی رقیب نیز دارد. به عنوان مثال، اگر شرکت شما دستگاه کپی تولید کند، نیاز مشتریان برای تکثیر مدارک را برآورده می کند. اما یک شرکت که خدمات تکثیر اسناد را ارائه می دهد (نه دستگاه تکثیر)، می تواند این نیاز را به خوبی برآورده سازد. بنابراین آن شرکت به همان اندازه رقیب شماست که سایر شرکت های تولید دستگاه تکثیر رقیب شما هستند.